zuid-afrika-iris-liebrand.reismee.nl

IK BEN ER!

De laatste keer dat ik iets schreef zat ik in het vliegtuig. Inmiddels is het zaterdagochtend wat betekend dat ik er inmiddels al een week school heb opzitten. Zoals ik al heb verteld in mijn vorige blog ben ik 31 januari vertrokken. 1 januari kwamen we om 11 uur aan in Kaapstad. Hier hebben we gelijk onze huurauto opgehaald en zijn we vertrokken. Onze eerste stop was Mosselbaai. Een ontzettend leuke en mooie haven plaats. S’ avonds zijn we in de plaats zelf uiteten gegaan en hebben we zoals echte zuid afrikanen dat doen aan een braai meegedaan. Het was ontzettend lekker en de mensen waren super vriendelijk. Dat is trouwens iets wat me meteen opviel aan de mensen hier. De mensen hier zijn echt oprecht aardig en ook al ken je elkaar niet je begroet elkaar en vraagt hoe de ander zich voelt. Het ‘’hallo’’ zeggen hier is dus veel uitgebreider. We verbleven deze avond in een hostel genaamd de santos express (trein hostel). Ontzettend leuke ervaring. De dag erna zijn we lekker naar het strand gegaan. Ik ben hier toen gelijk al verbrand. De Zuid Afrikaanse zon is echt ontzettend fel. Begin van de middag zijn we weer in de auto gestapt om naar Knysna te rijden. Wat was het hier mooi zeg. We zijn naar de eastern heads geweest en naar de leisure islands. We zijn toen die avond in Knysna uiteten geweest bij Ocean Basket. Dit is een ontzettend lekker vis restaurant. Ik hoorde dat er ook een in Port Alfred zat, dus ik wist al dat ik hier zeker zou terugkomen. Super toevallig kwamen we twee jongens van school tegen waar we later op de avond nog even mee naar de kroeg zijn gegaan. We verbleven deze avond in het blue sky backpacker & lodge hostel. De volgende dag zijn we weer naar de eastern heads geweest want we hadden het gevoel nog niet alles gezien te hebben. Het was daarna alweer tijd om verder te rijden. We reden deze dag naar Plettenberg baai. We kwamen aan bij een hostel met super uitzicht genaamd African Array Lodge. We waren allemaal best moe dus we besloten te eten in het hostel en daar te blijven. We zijn toen later op de avond wezen kaarten en daarmee met veel anderen van het hostel gepraat. Ik had nog nooit echt eerder in een hostel gezeten, maar het is echt ontzettend leuk vooral omdat je zoveel verschillende mensen ontmoet. De een kwam uit Zweden de ander weer uit Duitsland. De dag erna zijn we wezen ziplingen in het Tsitikamma park. Een ontzetten mooi park met veel bergen, watervallen etc. Hier kom ik zeker nog terug om te gaan bungeejumpen. Vanaf het Tsitikamma park reden we naar ons laatste hostel genaamd Ubuntu in Jeffrey’s baai. Dit is de beste plek om te surfen in Zuid Afrika. Dit merk je aan alles bijna iedereen in het dorp surft. Het hostel waar we in verbleven was ook duidelijk een plek waar surfers overnachten. Bij aankomst zag ik al veel surfplanken en we werden ingecheckt door een ontzettend aardige beach babe in bikini. Deze avond hebben we meegedaan aan een braai die werd gehouden in het hostel. De volgende ochtend moesten we vroeg uit de veren, want dit was de dag dat we naar het vliegveld van Port Elizabeth zouden rijden waar we dan weer zouden worden opgehaald door iemand van school. Voordat we vertrokken hebben we nog even heerlijk gegeten bij Nina’s. Een ontzetten lekker restaurant met echt voor iedereen wat. Je kunt het zo gek niet bedenken er waren pizza’s, Franse gerechten, Indiaanse gerechten, Thaise gerechten en natuurlijk Zuid Afrikaanse gerechten. Hierna reden we dus naar het vliegveld. Hier aangekomen werden we direct vriendelijk ontvangen en na niet al te lange tijd kwam er een busje die ons na de campus bracht. De campus is gelegen in een klein haven plaatje genaamd Port Alfred. Eenmaal aangekomen bleek uiteindelijk dat mijn kamer die ik deel met Sofie nog niet af was. Daarom werden we gebracht naar een hotel. Dit maakte alles een beetje chaotisch, want we moesten eigenlijk constant worden opgehaald en gebracht omdat school eigenlijk te ver lopen was vanaf het hotel. Uiteindelijk zaten Sofie en ik en 4 andere studenten in het hotel. Het was natuurlijk best luxe dat we in hotel konden verblijven maar het zou gezelliger zijn geweest als we gewoon op de campus konden verblijven. We hebben zondag verder niet meer veel gedaan en toen was het alweer maandag en hadden we onze eerste dag school. De eerste dag was alleen nog maar introductie. De tweede dag hadden we al echt les. Het was me al snel duidelijk dat ik hier wat meer geduld moet hebben. Alles duurt hier gewoon langer en is gewoon minder goed geregeld als in Nederland. Dit is nog steeds iets waar ik een beetje aan moet wennen denk ik. Ik denk dat dit wel goed is voor mij, want soms kan ik dingen moeilijk loslaten. De rest van de week was rustig en ben ik vooral een beetje in en om school gebleven. Zover vind ik de lessen event management erg interessant. Ik vind het vooral erg leuk dat we zoveel vrijheid hebben. Uiteindelijk moeten we namelijk in theorie een event opzetten van begin tot eind, maar we mogen zelf weten wat. Het enige vereiste is dat het event in praktijk ook echt zou werken in Port Alfred. Gedurende de week heb ik natuurlijk ook de kroegen hier al ontdekt. Ze zijn allemaal niet echt groot, maar wel erg gezellig. Inmiddels ben ik dan alweer bij vrijdag (gisteren) aangekomen. Vandaag heb ik me ingeschreven voor een duikcursus. Heb hier ontzetten veel zin in. S’middags hebben we inkopen gedaan, want woensdag zijn we verhuisd naar ons ‘’echte’’ huis. Dit is een ontzettende leuke bungalow met uitzicht op het strand. S’avonds zijn we lekker naar Ocean Basket geweest om te eten en later nog even naar een lounge bar. Vandaag staat Bathurst op programma een leuk dorp hier niet ver vandaan en zondag ga ik surfen. Zoals je hoort heb ik al erg veel gezien en gedaan. Ik vond de eerste week school best wennen, maar ik merk nu dat ik langzamerhand me meer op mijn gemak voel. Ik moet gewoon niet zoveel tegelijk willen haha. Hakuna Mutata!

Hiermee sluit ik mijn blog af.

Ik spreek jullie snel weer!

Xxx Iris

Reacties

Reacties

Hans & Inge

Iris, wat heb je al veel meegemaakt en wat ga je nog veel leuke dingen doen. Duiken, surfen, geweldig!
Een huisje aan het strand, klinkt goed.
Geniet ervan en rustig aan!!!

Liefs van ons

Monique

Wat heb je al veel gedaan! Misschien heb je dan ook wel het gevoel dat je er al heel lang bent?
Leuk dat je gaat duiken. Dat soort dingen kun je nu mooi doen.
Lijkt me heel mooi daar.
Veel plezier en succes!
Groetjes,Monique

Anita Nijland

Klinkt echt super fantastisch! Al veel gedaan ook zeg!

Madelief

Weer een super leuk blog! En wat gaaf dat je wil gaan bungeejumpen, als ik dat hier in Iowa kon zou ik het ook doen! Ben nog steeds een beetje jaloers hoor, maar ik heb ook niets te klagen hihi
xxx Je lieve zusje aan de andere kant van de wereld

Marielle

Wauw, wat een prachtig verhaal. Neem je wel een schepje strand zand in een potje mee? Als je dan weer thuis bent, heb je een leuk uitzicht op je zandje ;)
We verheugen ons alweer op je volgende schrijven. Liefs van ons.

Reiny

Dag Iris
Leuk om lezen wat je allemaal al ondernomen hebt. Er is van alles te doen en te beleven, mooi!
Geniet ervan!
Groeten uit Neede
Reiny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!